آموزش

کدام دعا باعث اجابت دعا میشود ؟ این دعا برای اجابت حاجت معجزه می کند + تفسیر کامل قرآنی

در این مطلب قصد داریم در مورد کدام دعا باعث اجابت دعا میشود ؟ این دعا برای اجابت حاجت معجزه می کند در سال 1403 با شما صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دعا برای اجابت سریع دعا,دعا برای اجابت فوری حاجات,دعا برای اجابت سریع الاجابه,دعا برای اجابت خواسته ها,بهترین دعا مخصوص اجابت حاجات و خواسته ها

کدام دعا باعث اجابت دعا میشود ؟ این دعا برای اجابت حاجت معجزه می کند

دعا سریع الاجابه قوی برای گرفتن حاجت

از نظر پیامبر (ص)

این دعا را پیامبر در جنگ بدر و امام حسین (ع) در روز عاشورا خوانده اند. امام صادق (ع) این دعا را به این شکل نقل کرده است:

اَللّهُمَّ اَنْتَ ثِقَتی فی کُلِّ کُرْبَه، وَ اَنْتَ رَجآئی فی کُلِّ شِدَّه، وَ اَنْتَ لی فی کُلِّ اَمْر نَزَلَ بی ثِقَهٌ وَعُدَّهٌ، کَمْ مِنْ کَرْب یَضْعُفُ عَنْهُ الْفُؤادُ، وَ تَقِلُّ فیهِ الْحیلَهُ، وَ یَخْذُلُ عَنْهُ الْقَریبُ وَ الْبَعیدُ، وَ یَشْمَتُ بِهِ الْعَدُوُّ، وَ تَعْنِینی فیهِ الاْمُورُ، اَنْزَلْتُهُ بِکَ، وَ شَکَوْتُهُ اِلَیْکَ، راغِباً فیهِ عَمَّنْ سِواکَ، فَفَرَّجْتَهُ وَکَشَفْتَهُ وَ کَفَیْتَنیهِ، فَأَنْتَ وَلِیُّ کُلِّ نِعْمَه، وَ صاحِبُ کُلِّ حاجَه، وَ مُنْتَهی کُلِّ رَغْبَه، فَلَکَ الْحَمْدُ کَثیراً، وَ لَکَ الْمَنُّ فاضِلاً

دعای معجزه حاجات:

رسول خدا (ص) این دعا را به دخترشان حضرت فاطمه (س) آموختند و فرموند با خواندن این دعا پروردگار همه حاجات تو را برآورده خواهد کرد:

یَا أَعَزَّ مَذْکُورٍ وَ أَقْدَمَهُ قِدَماً فِی الْعِزِّ وَ الْجَبَرُوتِ یَا رَحِیمَ کُلِّ مُسْتَرْحِمٍ وَ مَفْزَعَ کُلِّ مَلْهُوفٍ إِلَیْهِ یَا رَاحِمَ کُلِّ حَزِینٍ یَشْکُو بَثَّهُ وَ حُزْنَهُ إِلَیْهِ یَا خَیْرَ مَنْ سُئِلَ الْمَعْرُوفُ مِنْهُ وَ أَسْرَعَهُ إِعْطَاءً یَا مَنْ یَخَافُ الْمَلَائِکَهُ الْمُتَوَقِّدَهُ بِالنُّورِ مِنْهُ أَسْأَلُکَ بِالْأَسْمَاءِ الَّتِی یَدْعُوکَ بِهَا حَمَلَهُ عَرْشِکَ وَ مَنْ حَوْلَ عَرْشِکَ بِنُورِکَ یُسَبِّحُونَ شَفَقَهً مِنْ خَوْفِ عِقَابِکَ وَ بِالْأَسْمَاءِ الَّتِی یَدْعُوکَ بِهَا جَبْرَئِیلُ وَ مِیکَائِیلُ وَ إِسْرَافِیلُ إِلَّا أَجَبْتَنِی وَ کَشَفْتَ یَا إِلَهِی کُرْبَتِی وَ سَتَرْتَ ذُنُوبِی یَا مَنْ أَمَرَ بِالصَّیْحَهِ فِی خَلْقِهِ‏ فَإِذا هُمْ بِالسَّاهِرَهِ مَحْشُورُونَ

وَ بِذَلِکَ الِاسْمِ الَّذِی أَحْیَیْتَ بِهِ الْعِظَامَ وَ هِیَ رَمِیمٌ أَحْیِ قَلْبِی وَ اشْرَحْ صَدْرِی وَ أَصْلِحْ شَأْنِی یَا مَنْ خَصَّ نَفْسَهُ بِالْبَقَاءِ وَ خَلَقَ لِبَرِیَّتِهِ الْمَوْتَ وَ الْحَیَاهَ وَ الْفَنَاءَ یَا مَنْ فِعْلُهُ قَوْلٌ وَ قَوْلُهُ أَمْرٌ وَ أَمْرُهُ مَاضٍ عَلَى مَا یَشَاءُ أَسْأَلُکَ بِالاسْمِ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ خَلِیلُکَ حِینَ أُلْقِیَ فِی النَّارِ فَدَعَاکَ بِهِ فَاسْتَجَبْتَ لَهُ وَ قُلْتَ‏ یا نارُ کُونِی بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‏ إِبْراهِیمَ‏ وَ بِالاسْمِ الَّذِی دَعَاکَ بِهِ مُوسَى‏ مِنْ جانِبِ الطُّورِ الْأَیْمَنِ‏ فَاسْتَجَبْتَ لَهُ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ عِیسَى مِنْ رُوحِ الْقُدُسِ وَ بِالاسْمِ الَّذِی تُبْتَ بِهِ عَلَى دَاوُدَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی وَهَبْتَ بِهِ لِزَکَرِیَّا یَحْیَى وَ بِالاسْمِ الَّذِی کَشَفْتَ بِهِ عَنْ أَیُّوبَ الضُّرَّ

وَ تُبْتَ بِهِ عَلَى دَاوُدَ وَ سَخَّرْتَ بِهِ‏ لِسُلَیْمانَ الرِّیحَ‏ تَجْرِی بِأَمْرِهِ‏ وَ الشَّیاطِینَ‏ وَ عَلَّمْتَهُ مَنْطِقَ الطَّیْرِ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ الْعَرْشَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ الْکُرْسِیَّ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ الرُّوحَانِیِّینَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ جَمِیعَ الْخَلْقِ وَ بِالاسْمِ الَّذِی خَلَقْتَ بِهِ جَمِیعَ مَا أَرَدْتَ مِنْ شَیْ‏ءٍ وَ بِالاسْمِ الَّذِی قَدَرْتَ بِهِ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ أَسْأَلُکَ‏ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ إِلَّا مَا أَعْطَیْتَنِی سُؤْلِی وَ قَضَیْتَ حَوَائِجِی یَا کَرِیمُ

از نظر امام علی (ع)

امام علی (ع) به مردی که خواستار اجابت زودهنگام دعایش بوده است، خواندن این دعا را توصیه کرده است:

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاِسْمِکَ الْعَظیمِ الْأَعْظَمِ الْأجَلِّ الْأَکْرَمِ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینِ الَّذی هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ فی نُورٍ وَ نُورٌ عَلی کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیی ءُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَهٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّهٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبّارٍعَنیدٍ لاتَقَرُّبِهِ اَرْضٌ وَ لایَقُومُ بِهِ سَماءٌ وَیَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خائِفٍ وَیَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَبَغْیُ کُلِّ باغ وَحَسَدُ کُلُّ حاسِدٍ وَیَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّوَ الْبَحْرُ وَیَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ وَ حَتّی حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلایَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الْأَعْظَمُ الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَکْبَرُ الَّذی سَمَّیْتَ بِهِ نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلی عَرْشِکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْئَلُکَ بِکَ وبِهِمْ اَنْ تُصَلَّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی کَذا وَکَذا

کفعمی در کتاب بلدالامین دعایی از حضرت علی نقل کرده که اگر شخص گرفتار، ترسیده، نگران و غم دیده، آن را بخواند، حق تعالی گشایش در کار او ایجاد نماید، که این دعا چنین است:

یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ وَ یا ذُخْرَ مَنْ لا ذُخْرَ لَهُ وَیا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ ویا حِرْزَ مَنْ لا حِرْزَ لَهُ وَیا غِیاثَ مَنْ لا غِیاثَ لَهُ وَیا کَنْزَ مَنْ لا کَنْزَ لَهُ وَیا عِزَّ مَنْ لا عِزَّ لَهُ یا کَریمَ الْعَفْوِ یا حَسَنَ التَّجاوُزِ یا عَوْنَ الضُّعَفاَّءِ یا کَنْزَ الْفُقَراَّءِ یا عَظیمَ الرِّجاَّءِ یا مُنْقِذَ الْغَرْقی یا مُنْجِیَ الْهَلْکی یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ اَنْتَ الَّذی سَجَدَ لَکَ سَوادُ اللّیْلِ وَنُورُ النَّهارِ وَضَوْءُ الْقَمَرِ وَشُعاعُ الشَّمْسِ وَحَفیفُ الشَّجَرِ وَدَوِیُّ الْماَّءِ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ لا اِلهَ إ لاّ اَنْتَ وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِنا ما اَنْتَ اَهْلُهُ.

پس از دعا هرچه حاجت داری درخواست کن.

شیخ تقی‌الدین ابراهیم کفعمی در کتاب خود معروف به بلدالامین به نقل از حضرت علی گفته است که خواندن دعای فرج توسط شخص گرفتار و غم دیده باعث رفع مشکل و گشایش در کارهای او می‌شود، این دعا اینطور آمده است:

یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ وَ یا ذُخْرَ مَنْ لا ذُخْرَ لَهُ وَ یا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ و یا حِرْزَ مَنْ لا حِرْزَ لَهُ وَیا غِیاثَ مَنْ لا غِیاثَ لَهُ وَیا کَنْزَ مَنْ لا کَنْزَ لَهُ وَیا عِزَّ مَنْ لا عِزَّ لَهُ یا کَریمَ الْعَفْوِ یا حَسَنَ التَّجاوُزِ یا عَوْنَ الضُّعَفاَّءِ یا کَنْزَ الْفُقَراَّءِ یا عَظیمَ الرِّجاَّءِ یا مُنْقِذَ الْغَرْقی یا مُنْجِیَ الْهَلْکی یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ اَنْتَ الَّذی سَجَدَ لَکَ سَوادُ اللّیْلِ وَنُورُ النَّهارِ وَضَوْءُ الْقَمَرِ وَشُعاعُ الشَّمْسِ وَحَفیفُ الشَّجَرِ وَدَوِیُّ الْماَّءِ یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ لا اِلهَ إ لاّ اَنْتَ وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ یا رَبّاهُ یا اَللّهُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِنا ما اَنْتَ اَهْلُهُ

از نظر امام سجاد (ع)

امام سجاد (ع) به مقاتل بن سلیمان، دعایی را تعلیم داده، که مقاتل گوید هر کس این دعا را صد بار بخواند، دعایش مستجاب خواهد شد. این دعا چنین است:

«إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ ] فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَی عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجاً عَاجِلاً غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.»

از نظر امام صادق (ع)

از امام صادق روایت شده که ذکر “یا الله” می‌تواند حاجات را روا کنید. همچنین نقل شده است هر کسی «یا رب یا الله» دائم بر لب داشته باشد نیز شایسته اجابت فوری دعاست. همچنین دعای دیگر که ادریس بن عبدالله به نقل از امام صادق (ع) آورده است در اجابت دعاهای محال توصیه شده است:

أَللّهُمَّ، أَدینُکَ بِطَاعَتِهِمْ وَ وِلایَتِهِمْ وَ الرِّضا بِما فَضَّلْتَهِمْ بِهِ غَیْرَ مُتَکَبِّرٍ [یا: مُنْکِرٍ] وَ لا مُسْتَکْبِرٍ عَلى مَعْنى ما أَنْزَلْتَ فى کِتابِکَ عَلى حُدُودِ ما أَتانا فیهِ وَ مالَمْ یَأْتِنا، مُؤْمِنٌ مُعْتَرِفٌ مُسَلِّمٌ بِذلِکَ، راضٍ بِما رَضیتَ بِهِ، یارَبِّامام ، أُریدُ بِهِ [وَجْهَکَ الْکَریمَ وَ] الدّارَ الْآخِرَهَ مَرْهُوباً وَ مَرْغُوباً إِلَیْکَ فیهِ، فَأَحْیِنى عَلى ذلِکَ وَ أَمِتْنى إِذا أَمَتَّنى عَلى ذلِکَ، وَ ابْعَثْنى عَلى ذلِکَ. وَ إِنْ کانَ مِنّى تَقْصیرٌ فیما مَضى، فَإِنّى أَتُوبُ إِلَیْکَ، وَأَرْغَبُ إِلَیْکَ فیما عِنْدَکَ، وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تَعْصِمَنى بِوِلایَتِکَ عَنْ مَعْصِیَتِکَ،

وَ لا تَکِلْنى إِلى نَفْسى طَرْفَهَ عَیْنٍ أَبَداً وَ لا أَقَلَّ مِنْ ذلِکَ وَ لا أَکْثَرَ، إِنَّ النَّفْسَ لاََمّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلّا ما رَحِمْتَ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ، وَ أَسْأَلُکَ بِحُرْمَهِ وَجْهِکَ الْکَریمِ وَ بِحُرْمَهِ اسْمِکَ الْعَظیمِ وَ بِحُرْمَهِ رَسُولِ اللَّهِ (صلى الله على و آله و سلم) وَ بِحُرْمَهِ أَهْلِ بَیْتِ رَسُولِکَ (علیهم‏السلام) و در اینجا همه ائمه را نام ببرید – أَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَنْ تَفْعَلُ بى کَذا وَ کَذا

از نظر امام موسی کاظم (ع)

در کتاب بلد الامین، کفعمی به نقل از امام موسی کاظم (ع) این دعا را برای هر چه زودتر برآورده شدن حاجت آمده است:

اَللّهُمَّ اِنّی‏ اَطَعْتُکَ فی‏ اَحَبِ‏ الْأَشْیآءِ اِلَیْکَ وَهُوَ التَّوْحیدُ، وَلَمْ اَعْصِکَ فی‏ اَبْغَضِ الْأَشْیآءِ اِلَیْکَ وَهُوَ الْکُفْرُ، فَاغْفِرْ لی‏ ما بَیْنَهُما یا مَنْ اِلَیْهِ مَفَرّی‏ آمِنّی‏ مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ‏ اِلَیْکَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الْکَثیرَ مِنْ مَعاصیکَ، وَاقْبَلْ مِنِّی‏ الْیَسیرَ مِنْ‏ طاعَتِکَ، یا عُدَّتی‏ دُونَ الْعُدَدِ، وَیا رَجآئی‏ وَالْمُعْتَمَدَ، وَیا کَهْفی‏ وَالسَّنَدَ، وَیا واحِدُ یا اَحَدُ، یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ، اَللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ یَلِدْ وَلَمْ‏ یُولَدْ، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً اَحَدٌ، اَسْئَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ‏ وَلَمْ تَجْعَلْ فی‏ خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ اَحَداً، اَنْ‏تُصَلِّیَ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَتَفْعَلَ‏ بی‏ ما اَنْتَ اَهْلُهُ، اَللّهُمَّ اِنّی‏ اَسْئَلُکَ بِالْوَحْدانِیَّهِ الْکُبْری‏ وَالْمُحَمَّدِیَّهِ الْبَیْضآءِ، وَالْعَلَوِیَّهِ الْعُلْیا، وَبِجَمیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلی‏ عِبادِکَ، وَبِالْإِسْمِ الَّذِی‏ حَجَبْتَهُ عَنْ‏خَلْقِکَ، فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ اِلاَّ اِلَیْکَ، صَلِ‏عَلی‏ مُحَمِّدٍ وَآلِهِ، وَاجْعَلْ لی‏مِنْ اَمْری‏ فَرَجاً وَمَخْرَجاً، وَارْزُقْنی‏ مِنْ‏حَیْثُ‏ اَحْتَسِبُ وَمِنْ حَیْثُ لااَحْتَسِبُ، اِنَّکَ تَرْزُقُ مَنْ تَشآءُ بِغَیْرِ حِسابٍ

از نظر امام رضا (ع)

راوی گوید: چون امام رضا (ع) رحلت نمودند، تعویذی یافته شد که بر آن حضرت بسته بود و در آخر آن نوشته شده بود آنکه پدر آن حضرت فرمودند که جد ایشان حضرت امیر المؤمنین علی (ع) به برکت این دعا از شر دشمنان پناه می‏جستند و دائما این تعویذ را در بند شمشیر خود آویخته بودند و در آخر این دعا نامهای خدا عزّ و جلّ است و آن حضرت بر اولاد و اهل خود شرط نمودند آنکه این دعا را بر هلاکت و ضرر مؤمنی نخوانند.

پس بدرستی که هر کس این دعا را بخواند دعای او نزد خدا عزّ و جلّ برنمی‏گردد. و دعا این است:

اللَّهُمَّ بِکَ أَسْتَفْتِحُ وَ بِکَ أَسْتَنْجِحُ وَ بِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ أَتَوَجَّهُ اللَّهُمَّ سَهِّلْ لِی حُزُونَتَهُ وَ کُلَّ حُزُونَهٍ وَ ذَلِّلْ لِی صُعُوبَتَهُ وَ کُلَّ صُعُوبَهٍ وَ اکْفِنِی مَئُونَتَهُ وَ کُلَّ مَئُونَهٍ وَ ارْزُقْنِی مَعْرُوفَهُ وَ وُدَّهُ وَ اصْرِفْ عَنِّی ضَرَّهُ وَ مَعَرَّتَهُ إِنَّکَ تَمْحُو مَا تَشَاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَکَ أُمُّ الْکِتَابِ أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ إِنَّا رُسُلُ رَبِّکَ لَنْ یَصِلُوا إِلَیْکَ طه حم لا یُبْصِرُونَ وَ جَعَلْنا فِی أَعْناقِهِمْ أَغْلالًا فَهِیَ إِلَی الْأَذْقانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ. وَ جَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ أُولئِکَ الَّذِینَ طَبَعَ اللَّهُ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ وَ سَمْعِهِمْ وَ أَبْصارِهِمْ وَ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ لا جَرَمَ أَنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ ما یُسِرُّونَ وَ ما یُعْلِنُونَ فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللَّهُ وَ هُوَ السَّمِیعُ‏ الْعَلِیمُ وَ تَراهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ وَ هُمْ لا یُبْصِرُونَ صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَرْجِعُونَ طسم تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبِینِ. لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ. إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّماءِ آیَهً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِینَ

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالْعَیْنِ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ بِالْعِزِّ الَّذِی لَا یُرَامُ وَ بِالْمُلْکِ الَّذِی لَا یُضَامُ وَ بِالنُّورِ الَّذِی لَا یُطْفَأُ وَ بِالْوَجْهِ الَّذِی لَا یَبْلَی وَ بِالْحَیَاهِ الَّذِی لَا تَمُوتُ وَ بِالصَمَدِیَّهِ الَّتِی لَا تُقْهَرُ وَ بِالدَّیْمُومِیَّهِ الَّتِی لَا تَفْنَی وَ بِالاسْمِ الَّذِی لَا یُرَدُّ وَ بِالرُّبُوبِیَّهِ الَّتِی لَا تُسْتَذَلُّ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِی کَذَا وَ کَذَا

پس حاجت خود را بگو که ان شاءالله تعالی برآورده می‏شود.

از نظر امام جواد (ع)

برای گشایش مشکلات و رفع گرفتاری، و برطرف شدن غم و اندوه، تداوم بر این ذکر که حضرت جواد (ع) تعلیم فرموده بسیار سودمند است:

یَا مَنْ یَکْفی مِنْ کُلِّشَی ءٍ وَلا یَکْفی مِنْهُ شَی ءٌ اِکْفِنی ما اَهَمَّنی

از نظر امام زمان (عج)

در کتاب الکلم الطیّب نوشته شده: این دعا از آن امام زمان (عج) است و برای حاجت روایی کسانی نقل شده که حق شان خورده شده یا خواسته ای در دل دارند:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ

أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُبْـدِئُ الْخَلْقِ وَمُعیدُهُمْ وَأنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُدَبِّـرُ الْاُمُورِ، وَ بٰاعِثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ، وَ أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ الْقٰابِضُ الْبٰاسِطُ، وَ أنْتَ الله الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، وٰارِثُ الْأرْضِ وَمَنْ عَلَیْهٰا. أسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذی إذٰا دُعیتَ بِهِ أجَبْتَ، وَإذٰا سُئِلْتَ بِهِ أعْطَیْتَ وَ أسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَیْتِهِ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذی أوْجَبْتَهُ عَلیٰ نَفْسِکَ

أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ‌ تَقْضِیَ لی حٰاجَتی، السّاعَهَ السّاعَهَ، یٰا سَیِّدٰاهُ، یٰا مَوْلٰاهُ، یٰا غِیٰاثٰاهُ، أسْئَلُکَ بِکُلِّ اسْمٍ سَمَّیْتَهُ بِهِ نَفْسَکَ، وَاسْتَأْثَرْتَ بِهِ فی عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَکَ أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ تُعَجِّلَ خَلٰاصَنٰا مِنْ هٰذِهِ الشِّدَّهِ، یٰا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْأبْصٰار، یٰا سَمیعَ الدُّعٰآءِ،‌إنَّکَ عَلیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، بِرَحْمَتِکَ یٰا أرْحَمَ الرّاحِمین

از نظر آیت الله بهجت

این دعا که در یکی از صفحات قرآن شخصی ایشان نوشته شده بود به شرح زیر است.

هر کس در بین الطلوعین یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق (۵ دقیقه قبل از اذان صبح تا ۵ دقیقه بعد از اذان) این ذکر را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده می شود ولو اگر تشرف به خدمت امام زمان (عج) باشد:

صلوات (۱۴ بار)

یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی (۴۰ بار)

صلوات (۱۴ بار)

از نظر سقازاده واعظ

ختم یا علی:

با لباسی پاک و طاهر و نیت خالص ۲ رکعت نماز حاجت بخواند و بعد ۱۰۰ صلوات بفرسیتد و هر روز ۱۰۰۰ مرتبه بدون تعطیل “یا علی ” بگوید و روز دوازدهم را نگوید تا به مطلب خویش نایل گردد زمانی که به حاجتش رسید ۱۰۰۰ مرتبه رابگوید سپس ۲ رکعت نماز و ۱۰۰ صلوات نیز بفرستد. این ختم به تجربه ثابت شده و به هدف خواهد رسید.

از نظر آیت الله لواسانی

نماز کن فیکون:

برای رسیدن به حاجات شرعی این نماز بسیار مجرب است و علت نام گذاری ان به “کن فیکون” این است که چنان چه فاصله بین مطلوب ونمازگزار شرق و غرب باشد به مطلوب خویش خواهد رسید و کیفیت آن چنین است.

بعد از وقت شرعی نماز عشا در شب جمعه به مکانی خلوت رفته و دو رکعت نماز حاجت بخواند. در رکعت اول بعد از سوره حمد انعام را تا ایه ” وکنتم عن ایاته تستکبرون”( انعام / ۹۳) و در رکعت دوم سوره انعام را تا اخر سوره بخواند. سپس قنوت به جای اورده و نماز را تمام کندبعد از نماز ۱۰۰۰ مرتبه صلوات بفرستد و بعد از آن حاجت خویش را از خداوند کریم طلب کند البته به حاجت خویش خواهد رسید.

مرحوم لواسانی گوید:

از جمله مجرباتی که هیچ شکی در استجابت آن نیست این است که د سه شب متوالی در گوشه خلوتی نشسته و در هر شب ۱۰۰۰ مرتبه بگوید:” الهی الهی قَد اِنقَطَعَ رَجائی عن الخلق و اَنتَ رَجائی”سپس حاجت خویش را طلب کند.

مرحوم لواسانی می گوید:

دو رکعت نماز بخواند و سپس بعد از نماز رو به قبله ۲۳۹۴ مرتبه بگوید: “لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین” بی شک مطلب او حاصل خواهد شد.

مرحوم لواسانی می گوید:

اگر سوره و الشمس” را به وقت امدن باران ۱۰۰ بار بخواند و از خدا حاجت خویش را بخواهد البته حاجت او روا خواهد شد.

مرحوم لواسانی می گوید:

به جهت برامدن حاجات شرعیه و پیروزی در کارهای مهم در مدت ۱۲ روز و هر روزی در زمانی که ۲ یا ۳ ساعت از صبح گذشته باشد در گوشه ای خلوت ۱۲ رکعت نماز به جای آورد که ۶ عدد نماز دو رکعتی خواهد شد نماز ها را به نیت رسیدن به حاجت بخواند در هر رکعت بعد از حمد ۱۲ مرتبه سوره توحید خوانده و بعد از نماز ۱۲۰۰ مرتبه بگوید” یا بَدیعَ العَجائِبِ بالخَیرِ ایرحَمنی” مکرر اتفاق افتاده که در همان روز اول مطلب براورده شده است اما باید باقی ایام را انجام دهد تا ۱۲ روز کامل شود.

از نظر محمد بن بابویه

دعای توسل:

محمد ابن بابویه دعای توسل را از ائمه (ع) نقل کرده و گفته است که این دعا را در هیچ امری نخواندم، مگر آن که اثر اجابت آن را به زودی یافتم.

از نظر سید علیخان مدنی شیرازی

دعای اسم اعظم:

سید علیخان شیرازی در کتاب «کلم طیب» نقل فرموده: اسم اعظم خدای تعالی آن است که افتتاح او «الله» و اختتام او «هو» است، هر که اسم اعظم خدای تعالی را روزی ۱۱ بار ورد خود قرار بدهد، هر آینه هر امر مهم جزئی و کلی برای او آسان شود و آن اسم اعظم پنج آیه از پنج سوره مبارکه بقره، آل عمران، نساء، طه و تغابن است، با این ویژگی که حروف آن نقطه ندارد و تغییری در اعراب آنها صورت نمی گیرد:

«الله لا إله إلا هو الحی القیوم…» تا آخر آیه الکرسی

«الله لا اله الا هو …نزل علیک الکتاب …»

«الله لا إله ان هو لیجمعنکم …»

«الله لا إله ان هو له الاسماء…»

«الله لا إله الا هو و علی إلله…»

از نظر شیخ محمدحسین اویسی

قبل از هر دعا ۸ عدد از نام های باری تعالی را بخوانند مجرب یا دائم، یا حی، یا وَترُ، یا فرد یا احد یا قوی یا قدیم یا قادر یا قاد شخصی از یکی از صالحان پرسید مرا دعائی بیاموز که به اجابت نزدیک تر باشد گفت در اول دعا بگو ” ربنا” آنگاه حاجت خور را طلب کن که خدای تعالی اگر صلاح بداند اجابت کند.

از ختم هایی که سریع التاثیر است و زود نتیجه می دهد این ختم است رو به قبله و با طهارت و حضور قلب ۵۷۵ مرتبه بگو : بسم الله الرحمن الرحیم “اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بَعلِِها و بَنیها و السر المُستُودَعِ بِعَدَدِ مااَحاطَ بِهِ عِلمُکَ”

این عمل تا سه روز تکرار شود.

دعای اسم اعظم

دعای اسم اعظم اشاره به پنج آیه از قرآن کریم دارد که عبارت «اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ» در آن آمده است. این پنج آیه از سوره های مبارکه بقره، آل عمران، طه، نساء و تغابن است. هر که نام اعظم خداوند را روزی یازده با بر لب جاری کند، روا شدن دعایش نزدیک می‌شود. نام «الله» از اسامی خداوند که بیشتر از همه به کار رفته است و گفته می‌شود هر کس خدا را با این اسم صدا کند، دعایش مستجاب می‌شود.

دعای سریع الاجابه بعد از نماز

هر که این دعا را بعد از نماز بدون آن که حرکتی کند و حرف بزند بخواند هر حاجتی که بخواهد برآورده می شود «اَستَغفِرُاللهُ الذی لا اله الا هوَ الحَیُّ القَیُّوم الرَّحمنُ الرحیم ذوالجلالِ و الاِکرام وَ اَتوبُ اِلیه و اَسئَلُهُ اَن یُصَلِیَ عَلی محمد و ال محمد و اَن یَتوبَ عَلَیَ توبَهَ عَبدٍ ذلیلٍ خاضعٍ خاشعٍ فقیرٍ مسکینٍ مستکینٍ لایَملِکُ لِنَفسِهِ نَفعاً و لاضَراً و لا مَوتاً و لا حیوهً و لانُشورا
دعای سریع الاجابه برای ازدواج

خواندن دعای معراج و نادعلی برای ازدواج و گشایش بخت بسیار توصیه شده اند. همچنین نقل شده که خواندن سوره های زیر برای گشایش بخت نتایج سریعی دارند

هفت مرتبه سوره فلق را بخواند
هفت مرتبه سوره ناس را بخواند
هفتاد و یک مرتبه سوره الاخلاص بخواند
دو مرتبه سوره طه را بخواند
یک مرتبه سوره الکافرون را بخواند

ذکر سه روزه

از ختم هایی که سریع التاثیر است و زود نتیجه می دهد این ختم است رو به قبله و با طهارت و حضور قلب ۵۷۵ مرتبه بگو:

بسم الله الرحمن الرحیم اللهُمَّ صَلِّ علی فاطمهَ و اَبیها و بَعلِها و بِنیها و اَلسِّرِّ المُستُودَعّ فِیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلمُکَ

این عمل تا سه روز تکرار شود.

 
منبع : انتخاب روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا