آموزش

انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش + (کامل و جامع)

در این مطلب از سایت انتخاب روز انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش را برای شما آماده کرده ایم. امیدواریم برای شما مفید واقع باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

گوش دادن و یا نوشتن انشایی با موضوع گذر رودخانه از زبان خودش ، حتما باید جذاب و قابل توجه باشد ، این انشا باید همراه با مقدمه ، بدنه و نتیجه گیری باشد که بتوان بدرستی به آن فکر کرد ، در این مطلب از انتخاب روز چند انشا مختلف با موضوع انشا درباره گذر رودخانه از زبان خودش ، گردآوری شده است که میتوانید از آن استفاده بفرمایید.

انشا اول

میتوان در تفکرات خودمان و یا در خیال پرواز خودمان به این موضوع بیندیشیم که اگر رودخانه و یا گذر رودخانه قرار بود صحبت کند و مانند انسان ها قدرت تکلم داشت ، چه صحبت هایی برای گفتن داشت ، بدون شک رودخانه و هر آنچه که خداوند مهربان آفریده است ، زبان مخصوص به خودشان را برای شکر و عبادت دارند اما انسان ها متوجه آن نیستند.

به نظر من گذر رودخانه قادر خواهد بود تا به آدمی تلنگرهای مختلفی بزن و با آن ها درباره ی گذشت سریع عمر صحبت کند ، یک رودخانه ممکن است ماه ها و یا حتی سال ها جاری باشد و این عمر انسان است که در حال سپری شدن می باشد. 

عمدتا تمام رودخانه ها در فصل بهار جان میگیرند و دوباره پر آز آب های زلال و جاری می شوند ، تماشا کردن به رودخانه و دیدن اینهمه زیبایی و خصوصا نگاه کردن به موجودات ریزی که در درون آب در حال زندگی هستند لذت بخش هست.

این مسئله بسیار قابل تامل است که تمامی رودخانه ها چه بزرگ و چه کوچک از طرف خداوند مامور هستند تا به محیط پیرامون خود به طور مثال انسان ها ، سبزه ها ، گیاهان و یا حیوانات نعمت زندگی را هدیه کند ، این آب زلال بوی زندگی و بوی امید و حال و هوای خوب می دهد ، برای همین هست که خانواده های زیادی بری رفتن به گردش و یا تفریح سعی می کنند که به کنار یک رودخانه بروند.

اینکه چگونه و به چه شکل رودخانه ها پدید می آیند یک پروسه ی پیچیده و بعد از طی کردن مراحل مختلفی می باشد ، و باید بدانیم که آبی که در رودخانه موجود است حال جمع شدن و دست به دست هم دادن میلیون ها قطرات باران می باشد که از کوه ها و از مسیرهای سنگی و یا کوه ها و دشت ها در یک مسیر مشخص به رودخانه میریزند و این نعمت بسیار زیبا را خلق میکنند. 

بدون شک تمامی انسان ها باید در حفظ و حراست رودخانه ها کوشا باشند ، خیلی دیده شده است که در حق رودخانه ها کم کاری میکنند و با ریختن زباله در آن صحنه ای غمگین را پدید می آورند. امیدوارم که همه ی ما قدردان رودخانه باشیم و از آن بدرستی استفاده کنیم.

استفاده های بسیار متعددی از آب رودخانه می شود ، خیلی ها از به عنوان آب آشامیدنی از آن استفاده می کنند ؛ عده ای برای آبیاری کردن مزرع های خود و یا درختان و گیاهان از آن استفاده میکنند ، مخصوصا در روستاهای مختلف بسیار دیده شده است که چگونه مردم از محل رودخانه بهره می برند.

بر اساس قدرت و حکمت خداوندی آب رودخانه ها بسیار شفاف و زلال می باشد ، شما اگر یک مرداب را تصور کنید خواهید دید که بعد از مدتی کوتاه آب آن میگندد و دیگر غیرقابل استفاده است ، اما برای اینکه مردم و حیوانات و درختان و گیاهان و خیلی دیگر از موجودات بتوانند از رودخانه بهره ببرند این گونه است که آب آن هر چقدر جاری می شود بیشتر زلال تر می شود  ، این امور شاید کوچک بسیاری از حرف ها را درون خود گنجانده اند که یکی از مهمترین آن ها انعکاسی از قدرت خداوندی می باشد.

انشا دوم :

من یک رودخانه هستم ؛ به صورت شبانه روزی و تمام وقت و رایگان خدمت میکنم ؛ و یکی از آرزوهای من این است که انسان ها به درستی از من استفاده کننده ، زباله های خودشان را داخل رودخانه نریزند ، به طبیعت احترام بگذارند ، از شکستن درختان اطراف رودخانه خودداری کنند ، آب رودخانه را آلوده نکنند ، بسیاری از موجودات داخل رودخانه در حال زندگی کردن هست و آلوده کردن رودخانه ممکن است به مرگ این جانوران بیانجامد. باید بدانید که چشمه های خیلی زیادی همکاری میکنند تا در نهایت رودخانه تشکیل شود ، رودخانه خیلی از پرنده های تشنه ای که را شاید از نقاط دور دست تر به سمت من آمده اند را از تشنگی سیراب میکند ، حیوانات چه از نوع وحشی و چه نوع رام ، مسیر رودخانه را بر اساس غریزه ی خود پیدا میکنند و از فاصله های بسیار دور دست به سمت من حرکت میکنند و من هم با گرمی و با مهربانی از آن ها استقبال میکنم و آن ها را سیراب میکنم.

به هر مسیر یا راهی که قدم میگذارم در اولین مرحله عطر و بوی زندگی را به آن جا می بخشم ، اگر زمینی خشک شده ، اگر گیاهی تشنه باشد با دیدن من و با گذر رودخانه بسیار خوشحال می شود. باید به شما بگویم که بدون وقفه در حال رد شدن و سپری شدن هستم ، تو اگر خوشحال بالای سر من ظاهر شوی من در حال رد شدن هستم و اگر غمگین هم بالای سر من بایستی باز هم در حال رد شدن هستم ؛ من اهل سکون و مکث نیستم ؛ هیچگاه تعلل نمی کنم ، در واقع میخواهم بگویم که در هر شرایطی باید عبور کنم و خیلی خوب میدانم که زندگی با چه سرعتی در حال طی شدن می باشد ، فرقی نمیکند در چه حالی هستید ، آیا از زندگی به درستی استفاده میکنید و یا خیر ، زمان در حال سپری شدن می باشد ، بنابراین این نکته ی خیلی مهمی برای این است که بدانی وقت کوتاه هست و باید حتما برای زندگی خودت برنامه ریزی دقیق و درستی داشته باشی ، برای زندگی خودت هدف مشخصی قرار بدهی.و زمان را که همچون برق و باد میگذرد از دست ندهی ، خود را مشغول چیزهای بی اهمیت و بی ارزش نکنی.

اما باید بگویم که از برخی از آدم ها گلایه دارم ، رفتارهای نادرستی مثل کثیف کردن آب رودخانه ، بریدن درختان ، و از بین بردن عمدی موجودات زنده داخل آب اشتباهی از طرف آدم ها هست که باعث گلایه تمامی رودخانه و دیگر دوستان من می شود . و امیدوارم روزی شاهد این مهم باشیم که از برکات و نعمت های خداوندی به صورت صحیح استفاده کنیم و فقط شکرگزار خداوند باشیم.

انشا سوم :

من رودخانه هستم ؛ اسم من همیشه نمادی از زیبایی می باشد ، همیشه در مورد من تفکرات مثبت و انگیزشی وجود دارد ، خیلی ها از من آرامش میگیرم و اعتقاد دارم که منبع عظیمی از آرامش را در دل خود جای داده ام و بخشی از آن را به افرادی که به من سر میزنند و یا برای مدت زمان کوتاه به صدای من گوش میدهند و یا حتی از کنار من به آهستگی رد می شوند هدیه میکنم ، این یک هدیه بی منت و کاملا رایگان هست ، خداوند مهربان به من دستور داده است تا در خدمت مردم و در خدمت موجودات و یا گیاهان و حیواناتی باشم که در نزدیکی و یا در اطراف من مشغول زندگی هستند. 

خیلی دوست دارم وقتی افرادی برای دیدن من می آیند در اولین مرحله مراقب من باشند و بعد از آن خداوند بزرگ را بخاطر تمامی زیبایی ها و نعمت هایی که خلق کرده است که البته من هم یکی از آن ها هستم ، شکرگزار باشند ، در واقع شکرگزاری همین است که هیچوقت خدا و نعمت هایش را فراموش نکنیم و دنیا و رنگارنگ بودن آن ما را از خالق آن غافل نسازد و هر وقت شاهد زیبایی هایی در طبیعت بودیم به خالق آن فکر کنیم.

خاصیت من پاک بودن است و این رفتار مشخص من است که از هر نوع آلودگی و زشتی بیزارم ، به هر نوع آلودگی در مسیر  خود برسم به سرعت آن را از میان برمیدارم ، باید بدانید که در من رحمت و برکت بسیار زیاد و غیرقابل وصفی از طرف خداوند قرار داده شده است ، بارها و بارها در مورد همین مسئله در کتاب ها نوشته شده است ، در واقع زندگی کردن بدون آب عملا غیرممکن است ، این آب است که آبادانی و شادمانی و نشاط و زندگی را به ارمغان می آورد و طبیعتا بدون آن زندگی رو به مرگ و نابودی خواهد رفت ، پس اگر کمی به این مسئله فکر کنیم خواهیم فهمید که چقدر نعمت بزرگی در دسترس مردم و سایر موجودات قرار داد و باید حتما قدر آن را بدانیم ، و خدای ناکرده آن را اصراف یا زایل نکنیم.

ماهی های خیلی زیادی درون من در حال زندگی کردن هستند ، آن ها از زلال بدن و جاری بودن آب رودخانه لذت می برند و با شور و ذوق وصف ناشدنی در حال جهش هستند ؛ حال اگر از این مسئله اگر غفلت کنیم و آب رودخانه را آلوده کنیم ، زندگی تمامی ماهی های ساکن رودخانه تهدید می شود. که این برای من بسیار ناراحت کنند و ناخوشایند است.

بهترین نتیجه ای که میتوان از این انشا گرفت هست که همه ی ما مراقب رودخانه ها باشیم ؛ و باید بدانیم که اگر از نعمت های خدا بدرستی استفاده کنیم و شکر آن را به جا بیاوریم ، خداوند هم هم نعمت های خود را برای ما گسترش میدهد ، اما اگر قدردان نباشیم و آن را زایل کنیم ، به خواست خدا آن نعمت کم کم از دست ما می رود و باید حسرت آن را داشته باشیم.

انشا چهارم :

من رودخانه هستم ، همیشه در حال گذر هستم ؛ شاهد اتفاقات بسیار زیادی هستم ؛ در مسیری که طی میکنم اتفاقات ریز و کوچک بسیاری را از نزدیک شاهد هستم ولی در کنار آن ها توقفی ندارم و فقط آن ها را نظاره گر هستم ، سعی میکنم به اکثر جاهایی که نیاز به آبادانی و سرسبزی هستند سر بزنم ؛ منظره های بسیار زیادی و تماشایی در مسیر من وجود دارد ، آن ها هر کدام به اندازه سهم خود از من برمیدارند ؛ در یک لحظه ی کوتاه به آن ها سلام میکنم ؛ آن ها به من سلام و خوش آمد میگویند و به سرعت از کنار آن ها عبور میکنم ، مکان های بسیار مختلفی هست که باید به آن ها هم سر بزنم و از حال آن ها با خبر بشوم ، خوشحالی اولین حالتی است که در چهره ی آن ها بعد از روبه رو شدن با خودم ، تماشا میکنم ، حواسم به حیوانات زیبایی که خود را به سختی به من رسانده اند هست و از آب گوارا به آن ها و فرزندانشان می نوشانم ، سنگ ها و صدف ها گویی که در انتهای رودخانه مشغول جشن و پایکوبی هستند ، در رودخانه تنها چیزی که بسیار مشخص است جریان داشتن زندگی و دور شدن از ناامیدی و نیستی است .

در فصل بهار وقتی در مسیر خود در حال حرکت هستم ، خانواده های بسیار زیادی را می بینم که اطراف من نشسته اند ، بعضی ها مشغول بازی کردن هستند ، بعضی ها در حال درس خواندن و مطالعه ، بعضی ها در حال میل کردن میوه و غذا هستند و بعضی ها هم مشعول ماهیگیری از آب زلال رودخانه هستند ، در مسیری که طی میکنم شاهد حمد و ستاسش پرندگان مختلف و درختان محیط اطراف خود هستم ، آن ها از من تشکر میکنند و به دیدن من می آیند ، صدای پرندگان زیبایی که روی درختان نشسته اند و جاری شدن همزمان آب رودخانه در کنار درختان صحنه ای بسیار تماشایی و لذت بخش را پدید می آورد .

خیلی ها برای استراحت کردن ، برای از بین بردن خستگی و برای دریافت آرامش به کنار رودخانه می روند ، صدای شرشر آب ، آهنگی بسیار شنیدنی است که فقط حامل آرامش است ، طبیعت من به گونه ای است که از هر نوع کثیفی و آلودگی بیزار باشم ، با اینکه خیلی ها این مطلب مهم را میدانند اما باز هم به آن توجهی ندارند و گاهی وقت ها رفتارهایی انجام میدهند که منجر به ناراحت کردن من می شود ، امروز من از زبان خودم کمی باشما درباره بعضی از ویژگی های خودم صحبت کردم ، تا شاید بیشتر و بهتر قدردان من باشید ، و بدانید که رودخانه فقط یکی از نعمت های بیشمار خداوندی است ، هیچ قلم و هیچ مرکبی نخواهد توانست زیبایی های این جهان هستی را بنویسد و فقط باید به صورت بسیار خلاصه به آن ها اشاره کند.

انشا گذر رودخانه نگارش نهم صفحه 21 :

گذر رودخانه  نشان دهنده زندگی و شکوفایی طبیعت می باشد . آب روان از سرچشمه به سمت دریا و اقیانوس حرکت می کند و در طول مسیر برای انسان و دیگر موجودات طبیعی زندگی ایجاد می کند. عبور از رودخانه نه تنها یک سفر فیزیکی است، بلکه می تواند نمادی از تلاش برای غلبه بر مشکلات و رویارویی با تغییرات در زندگی باشد.

گذر رودخانه‌ به‌ عنوان انعکاس طبیعت ، همواره غذا و آب شیرین اطراف خود را تأمین می‌ کند و به مردم کمک می‌ کند تا از منابع خود برای امرار معاش و کشاورزی استفاده کنند. همچنین گذر رودخانه ها به نوعی موجب پاکیزگی و دور کردن الودگی های مختلف از سطح زمین می شود.

گذر رودخانه را می توان نمادی از تغییر و تحول در زندگی انسان تعبیر کرد. این تجربه می تواند مانند گذر رودخانه و پیچیدگی آن باشد. گذر رودخانه می تواند به ما یادآوری کند تا زمانی که بر مشکلات و چالش ها غلبه نکنیم به مقصد نخواهیم رسید.

در زندگی همیشه با کشمکش ها و موانعی روبرو هستیم و گذر رودخانه می تواند نمادی از توانایی های ما برای غلبه بر این سختی ها باشد. برای رسیدن به موفقیت و تحقق رویاهایمان باید مانند یک ماجراجویی هیجان انگیز برای عبور از رودخانه ای پر از موج و سختی بر مشکلات غلبه کنیم و به سمت مقصد حرکت کنیم.

گذشته از این ، عبور از رودخانه نه تنها یک تجربه فیزیکی است، بلکه فرصتی برای تفکر عمیق در مورد زندگی، تغییر و تعقیب اهداف است. این تجربه می تواند ما را در مورد معنا و هدف زندگی و همچنین اراده و اشتیاق برای رویارویی با مشکلات به فکر وادار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا