آموزش

دعای اویس قرنی برای حاجت و محبت و دندان درد و ازدواج + تفسیر کامل قرآنی

در این مطلب قصد داریم در مورد دعای اویس قرنی برای حاجت و محبت و دندان درد و ازدواج در سال 1403 با شما صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

,دعای قرنی,دعای قرنیا,دعا قرانی,دعای اویس قرنی برای ازدواج,دعای اویس قرنی نی نی سایت,دعای اویس قرنی در مهج الدعوات,دعای اویس قرنی برای محبت,دعای اویس قرنی با صوت,دعای مجرب اویس قرنی,دعای حاجت اویس قرنی,دعا قرانی برای عزیز شدن,دعا قرانی برای شفای مریض,دعا قرانی برای سلامتی,دعا قرانی برای حل مشکلات,دعا قرآنی برای آرامش,دعا قرانی برای فروش زمین,دعا قرانی برای بازگشت معشوق,دعا قرانی زبان بند,دعا قرانی برای ازدواج

خواص خواندن دعای اویس قرنی,فواید دعای اویس قرنی,برکات فراوان دعای اویس قرنی,دعای اویس قرنی برای مهر و محبت,دعای اویس قرنی برای ازدواج,دعای اویس قرنی برای دندان درد

دعای اویس قرنی برای حاجت و محبت و دندان درد و ازدواج

این دعا،  آن دعایى است که امیر المؤمنین علی بن ابی­طالب(ع) آن را به اویس قرنى تعلیم نمودند:

«وَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ زَیْدٍ عَنْ أُوَیْسٍ الْقَرَنِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (ع) قَالَ‏ مَنْ دَعَا بِهَذِهِ الدَّعَوَاتِ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ قَضَى جَمِیعَ حَوَائِجِهِ وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ مَنْ بَلَغَ إِلَیْهِ الْجُوعُ وَ الْعَطَشُ ثُمَّ قَامَ وَ دَعَا بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ أَطْعَمَهُ اللَّهُ وَ سَقَاهُ وَ لَوْ أَنَّهُ دَعَا بِهَذِهِ الْأَسْمَاءِ عَلَى جَبَلٍ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ مَوْضِعٍ یُرِیدُهُ لَاتَّسَعَ الْجَبَلُ حَتَّى یَسْلُکَ فِیهِ إِلَى أَیْنَ یُرِیدُ وَ إِنْ دَعَا بِهَا إِلَى مَجْنُونٍ أَفَاقَ مِنْ جُنُونِهِ وَ إِنْ دَعَا بِهَا عَلَى امْرَأَةٍ قَدْ عَسُرَ عَلَیْهَا وَلَدُهَا هَوَّنَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیْهَا وِلَادَتَهَا قَالَ وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ مَنْ دَعَا بِهَا أَرْبَعِینَ لَیْلَةً مِنْ لَیَالِی الْجُمُعَةِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ لِکُلِّ ذَنْبٍ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا دَخَلَ عَلَى السُّلْطَانِ لَخَلَّصَهُ اللَّهُ مِنْ شَرِّهِ وَ مَنْ دَعَا بِهَا عِنْدَ مَنَامِهِ فَیَذْهَبُ [بِهِ‏] النَّوْمُ وَ هُوَ یَدْعُو بِهَا بَعَثَ اللَّهُ جَلَّ ذِکْرُهُ بِکُلِّ حَرْفٍ مِنْهُ سَبْعِینَ أَلْفَ مَلَکٍ مِنَ الرُّوحَانِیَّةِ وُجُوهُهُمْ أَحْسَنُ مِنَ الشَّمْسِ سَبْعِینَ أَلْفَ مَرَّةٍ یَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ وَ یَدْعُونَ لَهُ وَ یَکْتُبُونَ لَهُ الْحَسَنَاتِ وَ مَنْ دَعَا بِهَا وَ قَدِ ارْتَکَبَ الْکَبَائِرَ غُفِرَتْ لَهُ الذُّنُوبُ کُلُّهَا وَ إِنْ مَاتَ مِنْ لَیْلَتِهِ مَاتَ شَهِیداً ثُمَّ قَالَ لِی یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ غُفِرَ لَهُ وَ لِأَهْلِ بَیْتِهِ وَ لِمُؤَذِّنِ مَسْجِدِهِ وَ لِإِمَامِهِ الْمُتَخَیَّرِ الدُّعَاءُ: یَا سَلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ الطَّاهِرُ الْمُطَهَّرُ الْقَاهِرُ الْقَادِرُ الْمُقْتَدِرُ یَا مَنْ یُنَادِی‏ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ‏ بِأَلْسِنَةٍ شَتَّى وَ لُغَاتٍ مُخْتَلِفَةٍ وَ حَوَائِجَ أُخْرَى یَا مَنْ لَا یَشْغَلُهُ شَأْنٌ عَنْ شَأْنٍ أَنْتَ الَّذِی لَا تُغَیِّرُکَ الْأَزْمِنَةُ وَ لَا تُحِیطُ بِکَ الْأَمْکِنَةُ وَ لَا تَأْخُذُکَ نَوْمٌ وَ لَا سِنَةٌ یَسِّرْ لِی مَا أَخَافُ عُسْرَهُ وَ فَرِّجْ لِی مِنْ أَمْرِی مَا أَخَافُ کَرْبَهُ وَ سَهِّلْ لِی مِنْ أَمْرِی مَا أَخَافُ حُزْنَهُ سُبْحَانَکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ- إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ‏ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْ لِی‏ إِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ- وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى نَبِیِّهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً»؛

ابن طاوس می­گوید:

موسى بن زید، از اویس قرنى، از امیر المؤمنین علىّ بن ابى طالب (ع) برای ما نقل کرد: هر کس این دعا را بخواند، خداى تعالى همه حاجت‏هاى او را بر‏آورد. رسول خدا (ص) فرمودند: قسم به کسى که مرا به­ راستى به پیغمبرى فرستاده است، هر کسى که گرسنگى و تشنگى بر او غلبه کرده باشد، این دعا را بخواند، خداى تعالى او را سیر مى‏گرداند و آب ارزانیش مى‏دارد. اگر شخصى این نام‏ها را بر کوهى بخواند که حایل باشد میان او و میان جایى که اراده آن را داشته باشد، هر آینه آن کوه راه خواهد داد تا آن­که برود به آن­جایى که مى‏خواهد. اگر این دعا را بر دیوانه‏اى بخواند عاقل مى‏شود. اگر این دعا را بر زنى بخواند که بر او زاییدن دشوار باشد، خداى تعالى بر او وضع حمل را آسان مى‏گرداند. و فرمودند: قسم به کسى که مرا به راستى به پیغمبرى فرستاده است، آن­که هر کس این دعا را چهل شب جمعه بخواند، خداى تعالى براى او هر گناهى را که میان او و میان خداوند باشد، مى‏آمرزد. اگر شخصى بر پادشاه ظالمى داخل شود و این دعا را بر آن پادشاه بخواند، هر آینه خداى تعالى او را از شرّ آن خلاص مى‏گرداند. هر کس که این دعا را در وقت خواب بخواند، پس او را خواب فراگیرد، خداى عزّ و جلّ به عدد هر حرفى از این دعا، هفتاد هزار فرشته از روحانیان خلق مى‏نماید که رویشان زیباتر از آفتاب است. آنان هفتاد هزار مرتبه از خداى تبارک و تعالى از براى او طلب آمرزش نمایند، براى او دعا کنند و از براى او حسنات بنویسد. هر کس که این دعا را بخواند و حال آن­که از او گناهان کبیره سر زده باشد، هر آینه همه گناهان او آمرزیده مى‏شود، و اگر در آن شب بمیرد، شهید خواهد بود. راوى می­گوید: پس امیر المؤمنین على بن ابى­طالب(ع) به من فرمودند: اى ابا عبد اللَّه به درستى که خداى تعالى مى‏آمرزد او را و اهل بیت او را و مؤذن مسجد او را که در آن نماز گزارده و پیش­نمازى که به او اقتداء نموده،

آن دعا این است:

  «اى سلامتى دهندۀ‏ امان دهنده؛ نگاهدارنده، غلبه ‏کننده با عزّت صاحب جبروت و کبریا، اى پاک و پاکیزه، اى قهرکننده با توانایى بسیار توانا، اى کسى که خوانده شده است از هر راه و بیابان دور و دراز به زبان­هاى مختلف و لهجه‏هاى متفاوت و حاجت­هاى متعدّده، اى کسى که مشغول نمى‏گرداند او را  کارى از کارى دیگر، تویى آن­که تغییر نمى‏دهد تو را زمان­ها و فرا نمى‏گیرد ترا مکان­ها و فرو نمى‏گیرد ترا خواب سنگین و نه خواب سبک(چرت)، آسان گردان براى من آنچه را که مى‏ترسم دشوارى آن را، و نجات و رهائى ده مرا از آنچه مى‏ترسم از اندوه آن، و آسان و هموار گردان براى من از کارها آنچه را که مى‏ترسم ناهموارى آن را، تسبیح مى‏کنم ترا تسبیح کردنى، نیست خدایى مگر تو، به درستى که من از جمله ستم‏کنندگان بر خود هستم، گناه و بدى کردم و ستم نموده‏ام نفس خود را، پس بیامرز مرا، به درستى که نمى‏آمرزد گناهان را کسى مگر تو. همه ستایش خدایی را سزاوار است که پروردگار عالمیان است و نیست حرکتى و نه توانایى مگر به خداى بلند مرتبه بزرگ و رحمت فرستد خدا بر پیغمبر او محمّد و بر آل او و درود فرستد خدا بر ایشان درودى بسیار.

در پایان تذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد :

اگرچه این دعا دارای مضامین عالی و برگرفته از آیات قرآن است، و نظیر آن در دیگر دعاها نیز آمده است، اما از نظر سند مرسل بوده و چندان از اعتبار برخوردار نیست.

منبع : islamquest

******************************

 
منبع : انتخاب روز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا